Fiscale aangiften

Als ondernemer krijgt u naast de verplichting tot het voeren van een administratie ook te maken met de daaruit voortvloeiende belastingaangiften.

AANGIFTE OMZETBELASTING / ICL
Op basis van de gevoerde administratie bent u als ondernemer verplicht om bij de Belastingdienst een aangifte Omzetbelasting te doen. U ontvangt van de Belastingdienst een kennisgeving of u per maand, per kwartaal of per jaar aangifte moet doen. De door ons of u zelf verzorgde administratie dient als basis voor deze elektronisch in te dienen aangifte(n).

AANGIFTE INKOMSTENBELASTING
Als zelfstandig ondernemer moet u aangifte doen voor de Inkomstenbelasting. De Belastingdienst stelt aan ondernemers de eis dat dit elektronisch gebeurt.
Ook hier vormt de gevoerde financiële administratie en de fiscale regelgeving de basis voor uw aangifte Inkomstenbelasting. Deze aangifte verzorgen wij d.m.v. een softwareprogramma welke communiceert met de computers van de Belastingdienst.

AANGIFTE VENNOOTSCHAPSBELASTING
Als uw bedrijf groeit en u besluit uw onderneming om te zetten naar bijvoorbeeld een Besloten Vennootschap (B.V.), dan krijgt u te maken met de Vennootschapsbelasting (VPB). Ook de ondernemingen met deze rechtsvorm kunnen bij ons terecht voor het verzorgen van deze fiscale aangifte.

AANGIFTE LOONBELASTING
Op basis van de door ons gevoerde salarisadministratie wordt de aangifte verzorgd waarbij rekening wordt gehouden met mogelijke subsidies en afdrachtsverminderingen.